En bra helg, en grym tisdag, en bästis 21 årsdag

Den gångna helgen passerade fort men med en hel del skoj, framförallt lördagen som inleddes med Benchwarmers (igen, såg den på fredagskvällen också men den är så förbannat rolig så den gick o se igen) och vidare med Json och hans Lindö som slog Östria Lambohov med 3-0, han gjorde inget mål men det var kallt så det berodde på det. Fortsatte med IFK som slog IFK Mariehamn med 2-0 (med mersmak) och till sist avslutades fotbollslördagen med en Liverpool seger 3-2 (torres hat-trick) och pizza. SEN blev det dags för öl-lördagen. Jag niklas frida pappa pasi sandra ebba och mamma kollade på melodifestivalen och drack massvis med öl. Kvällen fortsatte sedan hos Hanna där det var riktigt mysigt och trevligt. Världens nostalgi-kväll, och jag blev så glad när alla gillade pippi pelikan klippen från youtube :)
Vi lyssnade på "gammal" musik, såg gamla serier och drömde oss tillbaka till en något simplare tillvaro. Sista delen av kvällen spenderades med Json som var lite mer onykter än oss andra. Men som sagt en grym kväll!


I måndags överraskade jag med en bio. Även den var riktigt bra (Jumper). Jag har flyt med bra filmer numera. Jag hade en period då jag lyckades pricka alla dåliga filmer, men nu har det vänt och vill man ha filmtips, fråga mig!


Tisdagen då, min kära bästis Niklas fyllde 21 år och det firades såklart med pompa o ståt. Av mig och Veronica (Som han insisterar på att kalla henne [konstigt när hon heter Vevve]) fick han en öl-bok med Massa olika sorter som vi kan gotta oss i att testa. Av mig och Björn fick han en Dropkick Murphy's t-shirt och ett tillhörande svettband. Jag vet att han blev glad för båda dessa :).. Vevve och han bakade tårta och han själv bakade chokladbollar som jag och björn fick smaka av när vi kom senare på kvällen. Jag hade ju nämligen varit iväg och BOWLAT. Och som jag bowlade då! Mina 2 genom tiderna bästa serier (Vi spelade totalt 3) och totalt på alla dessa var då såklart bättre än någon gång tidigare. Tex hade jag på andra serien 4 strike i rad i slutet. Riktigt trevligt sällskap och vi bestämde oss för att göra om detta, fast istället göra det till en helkväll med en o annan god öl.

På tal om öl... Helgen som kommer!!

image192


Kommentarer
Postat av: vevve

Ojoj det lär bli öl du!
höhöhö, benchwarmers. snorkråkan där påminner så mkt om dig..

2008-02-27 @ 13:29:03
Postat av: Kim

... För att på fotbollsmatch är det den otåliga tävlingsinstinkten över, alla vill bara sätta igång och slå varandra på pungkulorna!

2008-02-27 @ 13:45:01
URL: http://kimswartz.blogg.se
Postat av: Niklas

Världens kasnke roligaste film helt klart. o bowlingen va nog fusk för så bra har du aldrig varit när vi spelat! Presenterna va superfina jag har några månader på m,ig o tänka ut av jag ska ge till dig!

2008-02-27 @ 14:59:56
URL: http://ulvenmark.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0