FFF - Filosofiska Fredags Funderingar

Då det är fredag och jag i allmänhet känner mig lite filosofisk och glad över att helgen närmar sig tycker jag att det är på sin plats att presentera en liten fundering som jag började fundera över.

Hur kommer det sig att det är okej att en film, teater eller konsert börjar flera flera minuter senare än utsatt tid? När det är "katastrof" om en fotbollsmatch eller annat sportevenemang blir försenat?
Så fredagsfunderingen är alltså varför det är skillnad på tid och tid i olika sammanhang..

Kommentarer
Postat av: vevve

hej sebbe. nu skriver jag. egentligen borde jag inte göra det med tanke på hur idiotisk du är (om inte finns tillgänglig för mina planer 24 om dygnet). hej nu kom du tillbaka från poopie time

2008-02-25 @ 17:17:04
Postat av: Kim

För att film, teater och konsert är väldigt jobbigt om man missar dom första minutrarna på för att kunna sätta sig in i det.

(MAN TAR ALLTSÅ LITE HÄNSYN TILL ATT DET TAR TID FÖR SOMLIGA ATT SÄTTA SIG NER OCH STRULA MED SINA SAKER OSV INNAN DET BÖRJAR)

En match är väl tråkigt att missa lite i början av också men man går inte miste om lika mycket på samma sätt!

Var det här seriöst det djupaste du kunde sjunka till i filosfivärdlen? JÄVLA SEBBE!

/Kim *som har gått filosofi och fick IG*

2008-02-27 @ 12:22:53
URL: http://kimswartz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0